1-4 oktober Cusco

4 oktober 2016 - Cusco, Peru

Zaterdag doe ik lekker rustig aan, de stad in, wat shoppen, even lunchen ergens, niks bijzonders. 's Avonds heeft René een restaurant afgesproken voor de hele groep in de wijk rond de San Blas, het heet Fallen Angel en is nogal bijzonder. Overal mooie schilderijen, engelen, varkentjes, vreemde kunst en bizarre objecten. Badkuipen met vissen erin en een glasplaat erop als tafels, Een dj speelt lekkere lounge muziek, en nog lekker eten ook.

Zondag pakken we de lokale bus en rijden naar een dorpje een half uur verderop, Pisaq. Bovenop de berg daar liggen de gelijknamige Inca overblijfselen van een nederzetting, met prachtige terrassen en verdedigingswerken. We beklimmen de ruïnes, hebben een prachtig uitzicht over de hele vallei en lopen de berg weer af helemaal naar het dorp toe.  Daar lunch ik met Linda en bezoeken we de grote markt, deels vol met toeristentroep, deels fruit en groente. Wij kijken voornamelijk naar de prachtig uitgedoste mensen in hun kleurige klederdracht.

Maandagochtend vroeg neem ik afscheid van de groep, zij gaan niet mee naar de jungle. Ik ga met twee anderen door naar een hotel verderop in de stad waar we woensdag opgehaald zullen worden door de gids die ons meeneemt de jungle in.
Maandag en dinsdag doe ik niet veel. Een bezoekje aan het Inca museum, een kerkje, beetje de stad verkennen, leuke wijkjes, terrasje, heerlijk even rustig aan doen na zoveel drukke dagen.