laatste dag in Hongkong

24 juni 2019 - Hongkong, Hongkong

Vrijdag 24 mei

Onze laatste dag in Hongkong is vandaag, het is alweer bijna voorbij. Het is veel te kort geweest natuurlijk om alles te zien in Hongkong, maar we hebben één ‘ding’ nog gemist in heel China: Panda’s! We moeten dus echt naar Ocean Park, waar ze naast veel vissen, ook panda’s hebben. Het is een enorm attractiepark met een kermis en alles wat daarbij hoort, maar we hebben geen tijd om overal in te gaan. Ze hebben wel een grote ocean tank, waar mooie vissen in zitten, roggen en een hamerhaai en grote napoleon vissen maar ook veel kleine bakken met mooie vissen. De panda’s zijn verdeeld over twee grote hallen. In de eerste hebben ze een hele luie die op een dakje ligt te slapen, je kan net zijn kont zien. Maar de red panda’s zijn echt supercute en gelukkig wakker. In de andere hal zitten een paar gorilla achtige apen en gescheiden van elkaar twee panda’s, waarvan maar eentje goed te zien is. Maar die is dan ook echt leuk, een enorme beer die heel geconcentreerd zijn fruit aan het eten is. Wat een prachtig beest is dat!

Na de panda’s lopen we weer terug naar de metro en zoeven weer richting de stad. Het ICC gebouw is het op een na hoogste gebouw van Hongkong en vierde van de wereld met 484 meter hoogte. We gaan in onze korte broeken, t-shirts en met rugzakken op de 102e verdieping in the Ritz-Carlton wat drinken. We voelen ons lichtelijk underdressed maar het maakt niet uit, het is leuk om er even te zitten. Helaas werkt het weer niet mee, het regent en miezert nog steeds buiten en het gebouw staat met zijn bovenste verdiepingen in de wolken en we zien dus letterlijk alleen de straat ver beneden ons, en zelfs die is niet helder te zien. Maar we laten ons glaasje wijn goed smaken!

Eind van de middag zijn we terug in de straat van het hotel. We worden opgehaald om acht uur om naar het vliegveld te gaan dus we gaan vroeg nog even wat eten met zijn vieren. In de straat blijkt een italiaan te zitten, wat ik nogal een vreemde combinatie vind, een chinees die een italiaans restaurant heeft. We geven hem het voordeel van de twijfel omdat het er zo netjes uitziet en dat was niet onterecht, we hebben heerlijk italiaans gegeten, het was een hele goede afsluiting van een hele leuke vakantie.

De terugreis verloopt gelukkig vlekkeloos, behalve dat mijn bagage niet op de band ligt op Schiphol. Gelukkig wordt mijn rugzak in het weekend thuis bezorgd door Lufthansa, dus ben mijn souvenirs niet kwijt.

Ik heb genoten van een prachtig en heel bijzonder land en uiteraard ook van de groep, met name het groepje waar ik het meest mee optrok, Gerard, Hans en Jenet. Maar ook Joke, Nikki, Hanneke en Bogdan sloten zich regelmatig aan en ook de 'jonkies', Martijn, Rebecca, Donna en Carolien. Het was heerlijk vrijblijvend en daarom ontzettend leuk.

1. Gerard:
    26 juni 2019
    Super goed geschreven Wendy
    Was een top reis ( top3) en super genoten met ons allen
  2. Wendy:
    26 juni 2019
    Dankjewel Gerard!! Was inderdaad een supermooie reis, die nog leuker werd door een hele leuke groep. Was fijn om met jou op stap te zijn!
  3. Marc Aldewereld:
    1 juli 2019
    Wendy, blijft bijzonder om op 1 juli de laatste verslagen te lezen en het is niet eens China! Ik ben er niet bij geweest, maar heb wel het gevoel er bij te zijn geweest.

Dank voor je verhalen en een goede reis naar Bonaire.
  4. Wendy:
    1 juli 2019
    Dank je wel Marc, super leuk om te horen dat je mee hebt gelezen en ervan genoten hebt! :)